Daily Calendar

Ahad, 8 Disember 2013

MAKLUMAT YANG BOCOR

Saya duduk pandang skrin komputer...

dia selalu hantar emel pada saya, mengharap ada sesuatu yg saya dapat lakukan dengan emel emel kirimannya.... saya tak kenal dia secara dekat, tapi apa yang ada dalam tulisannya selalu buat otak saya berfikir dan tertanya tanya.

pernah dulu saya tulis artikel beliau, dua atau tiga kali tak silap. ada pandangan positif dan ada negatif. kali ke seterusnya hantar, saya dapat soalan cepumas dari "awak asik buat artikel dia je... ada pa apa ke?" aduhhh.. kenapa ya? kalau sesuatu yg dia sampai kan itu ada kebenara, kenapa kita tak teruskan?

 

emel 1

Semua kerja saya tak ada publisiti, tak ada gambar, kerja rahsia dan belakang
tabir je...
Tambahlagi nak didik di Malaysia ni, sebab pemimpin kita sanjung sangat mat saleh, dll orang luar.
jangan tengok sapa yang bercakap, tengok apa yang dia cakap.
Semalam dan hari ini, Najib sebok cakap pasal penasihat teknologi maklumat negara.
Soalannya, siapa ahli nya danuntuk apa?
Kalau benar-benar untuk negara, kenapa tak lantik dari pakar betul yang bebas?
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Boleh buat artikel, rakyat Malaysia cipta sistem berkomputer dengan kos RM1,500.00 sahaja
tetapi bernilai beratus juta ringgit.
Jika sistem ini digunakan oleh kerajaan, kerajaan dapat jimatkan belaanja berbilion ringgit.
Kenapa kerajaan tak nak pakai? Kenapa tak nak ambil pakar ini menganggotai penasihat
teknologi maklumat kerajaan?
Saya bagi contoh, XXXX boleh sahkan degan PTG (Pejabat Tanah danGalian) Putrajaya).
Dah belanja beratus juta, dah bayar kontrak kepada Oracle selama 15 tahun, tetapi data rosak seluruh Malaysia.
AND YET ORACLE DAHTAK BOLEH SELESAIKAN.
Sistem saya boleh selesaikan dalam masa seminggu sahaja!
Kenapa tolak? Adakah sebab rasuah atau satu cara tarikh duit kxxxxx ke poket?
Saya quote salah pengarah tanah dan galian negeri kata, "diPTG ni, duit luruh dari langit!"
ya.. saya tahu, dan boleh buktikan. sepatutnya SPRM masuk tangkap!
Yayasan Selangor tu dah masuk kes kan? tak smpai sejuta pun!
Ada tahu dan boleh buktikan, ada Yayasan negeri lain, cuti duit berpuloh juta  dah betahun-tahun.
Nak tak?

Tiada ulasan: