Khamis, 3 Oktober 2019

BAYAR HABIS PINJAMAAN YAYASAN PAHANG DAN DAPAT REBAT 15 PERATUS SEKARANG!




Hari ni saya selesai urusan pembayaran pinjaman pendidikan YAYASAN PAHANG menggunakan akaun 2 KWSP. Rasa lega dan happy yang amat sangat macam baru lepas jatuhkan batu besar yang ada atas kepala.
.
Saya share perkara ni di whatsapp status dan ramai PM saya tanya macamana caranya dan betul ke ada rebat? Yes! Untuk YP jawapannya Yes! (Refer gambar promo)
.
Diskaun ni sah dari Oktober hingga Disember 2019 dan syaratnya adalah bagi peminjam yang menyelesaikan bayaran secara sekaligus ke atas baki pinjaman termasuk caj caj lain. Tiada had baki tau.
.
Maknanya kalau baki anda 50k, tetap dapat diskaun 15 peratus! Haaa tinggi kan? Susah nak jumpa offer macam ni sebab biasanya tak sampai 10 persen.
.
Bukan hanya untuk yang bayar tunai, macam saya pilih untuk guna akaun 2 di KWSP pun layak dapat diskaun.
.
CARANYA:- (bagi peminjam YP shj)

1) pergi ke pejabat YP di Tanjung Lumpur aras bawah

2) minta penyata baki pinjaman macam contoh dalam gambar. YP sudah ada standard format untuk keluarkan penyata tu kepada KWSP. YP dah kira siap siap berapa baki hutang kita (saya percaya pemiutang lain pun macam PTPTN, Dll ada format sendiri)

3) bawa penyata tu ke mana mana cawangan KWSP. Semak baki akaun 2 korang lepas tu isi borang dari KWSP pastu tunggu nombor giliran.

4) KWSP akan keluarkan surat dan menyatakan lulus atau tidak. Proses pemindahan/bayaran ke akaun pemiutang ambil masa dua minggu atau 20 hari. Untuk kes saya, ngam ngam tempoh rebate!
.
Kalau baki akaun 2 korang cukup, memang guarantee lulus!

5) dah selesai urusan di KWSP tunggu sahaja resit/maklum balas daripada YP. Senang kan!

CARA KEDUA (PEMOTONGAN GAJI) tapi tak ada rebat

1) ambil surat dari YP yang ditujukan kepada majikan dan submit kepada majikan. Tunggu je lah slip gaji bulanan... yang ni semua tahu dah kan... okbai

2 ulasan:

nur baraqah berkata...

hai sis. mcm mana nk hubungi sis. sy ada email sis

Tanpa Nama berkata...

Ni untuk diploma sahaja kan