Jumaat, 20 Disember 2019

BERTUKARLAH KEPADA PILI CEKAP AIR ! JIMAT BIL

Well hari ni saya tugasan di Masjid Sultan Ahmad Shah, Kuantan Pahang, menghadiri majlis penukaran pili percuma tajaan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN).

SPAN telah menaja sejumlah 2,280 pili air konvensional di masjid utama dan rumah golongan B40 terpilih di negara ini, yang mana pili jenis konvensional sebelum ini akan ditukar kepada Pili Cekap Air.

Span memperuntukkan kos RM114,000 bagi tujuan tersebut yang akan memanfaatkan puluhan ribu rakyat Malaysia!

kalau korang nak tahu pili cekap air ni boleh jimatkan penggunaan air sehingga maksimum 70 peratus air tau.

ha macam mana tu? menurut Pengarah Kanan Bahagian Operasi Wilayah SPAN, Ir Mohd Jalaludin jika menggunakan pili biasa pengeluaran air bagi satu minit penggunaan ialah 8 hingga 10 liter tapi dengan Pili Cekap Air anda cuma guna 1.5 liter hingga 4 liter sahaja bagi tempoh sama! memang jimatlah kan?! confirm bil pun rendah lepas ni.





so korang sambutlah kempen penggunaan pili ni dengan mencari produk yang ada label Produk Cekap Air. Ade kategori 1 hingga 3 bintang. Nak lebih jimat pilih yang 3 bintang!.

SPAN juga dah kenalpasti lima produk berkaitan air yang telah dilabelkan di bawah Skim Pelabelan Produk Cekap air (SPPCA) iaitu telah diuji dan dilabelkan. Ada banyak jual di pasaran.

saya dah try pili tu serius air dia tetap laju dan puas, bezanya cuma banyak buih.

Laporan penuh boleh lihat di portal Sinar Harian.

SPAN juga telah menganjurkan seminar berkaitan SPPCA melibatkan penggiat industri di kawasan Perindustrian Gebeng dan Malaysia China Kuantan Industrial Park (MCKIP) berkenaan penggunaan produk cekap air bagi membantu mengatasi isu kekurangan bekalan air di kawasan itu, pagi tadi.


Tamat

Tiada ulasan: