Ahad, 10 Julai 2011

MANGSA HIDUP

Kadang-kadang aku merasakan diri sebagai mangsa hidupku sendiri. Aku yang tersalah membuat pilihan dan pertimbangan.kalaulah boleh dikembalikan waktu, aku ingin kembali seperti dulu-dulu. Ketika aku masih di zaman persekolahan… di waktu sepatutnya aku memikirkan masa depanku, mencorak kehidupan akan datang yang bakal aku tempuh. Tapi kenapalah ketika itu aku begitu naïf tentang hari ini… argh… pelikkan? Begitulah manusia. Dan aku harap titipan ini tidak membuatkan sesiapapun jemu untuk menyusurinya hingga ke bicara terakhir. 

Banyak sekali watak manusia muncul dalam hidup aku selama 25 tahun ini. Dan semuanya ada kaitan yang menyentuh hati kecilku. Ada yang menggembirakan… ada yang hanya bertamu sekejap dan kemudian pergi… ada juga yang aku sengaja cari dan aku lukakan hatinya. Malah ada yang aku Cuma kenal begitu-begitu sahaja... tapi kurindu sehingga kini…

banyak perkara dan cara yang menyebabkan aku menjadi kecil di hadapan sesuatu yang sering aku lupa. sulit... meluahkan perasaan yang haru biru saat ini..."

Tiada ulasan: