Jumaat, 24 April 2015

Lelaki kalau dah bodoh...

Pengalaman masa buat laporan kat satu tempat rahsia dengan beberapa orang yang rahsia...
Masa ni saya menyamar jadi orang lain kat tempat lain...
hihi... pening ke? leks lu...

Lelaki: Nak nombor telefon awak boleh? (fakta: dia tak kenal saya dan dia tak tahu saya sedang bertugas)

Saya: Ermmm... hihi... tak boleh. ok bye. (saya bangun dna duduk tempat lain)

Lelaki tu tak berputus asa dan datang semula duduk sebelah saya. Kali ni lebih rapat dan tanya lagi...

Lelaki: Saya bukan apa. Mana tahu akan datang kita boleh jumpa dan kenal-kenal...

Saya: Tapi saya tak nak kenal. Lagi pun saya tak join dah group-group awak lepas ni. Ok bye... (saya bangun lagi) betul-betulkan pakaian dan tukar tempat duduk lain. Tudung saya dah nak serabai pun sebab saya kalau lemas memang mudah mempamerkan kerimasan pada manusia lain)

Lelaki, tak tahu malu tu, dia mai lagi dan rapatkan muka ke telinga saya.

Lelaki: Saya tak ajak pun awak join lepas ni. Saya cuma nak nombor telefon awak je... Perempuan kalau dak seksi tutup macam mana pun dia nampak seksi juga...

Eh, eh... memang nak kena hamun anak saitan ni. Masa tu saya dah hilang sabar. Menggunakan kuasa power rangers tahap infiniti, saya pusing dan balas balik...

"Lelaki kalau dah bodoh, pakai macam mana smart pun tetap nampak bodoh!" Saya ambil beg tangan dan balik...


Tiada ulasan: