Isnin, 13 April 2015

POST MORTERM DIRI SAYA TAHUN LEPAS

POST MORTERM DIRI SAYA TAHUN LEPAS

PENCAPAIAN 2014

- ada banyak yang kurang dalam kehidupan dan pencapaian saya pada tahun 2014. apapun sedikit yang boleh dikategorikan sebagai PENCAPAIAN seperti berikut:-

- saya masih duduk di rumah yang dibeli pada 2013 :P konon-konon nak pindah selepas setahun duduk. Hehe, boleh kategori sebagai pencapaian ke? gasaklah...

- mencapai target gaji yang saya nak sebelum berusia 30 tahun (2015) huhu 

- keluar dari penderitaan hati yang panjang... ni fasal apa? biar hanya ALLAH yang tahu

- Mendapat kawan yang diberi nama BONEKIANs


KEGAGALAN 2014

- aduhai banyaknya kegagalan 2014

- gagal mangurus kewangan dengan baik
- gagal buat buku/novel pertama
- menutup syarikat dengan menjual shares pada harga rendah sob..sob.... :( bukan rezeki saya mungkin.
- gagal membaca semua buku-buku yang saya beli konon untuk mempertingkatkan diction dan pengetahuan diri (sebahagiannya masih ada dalam almari buku saya dengan pembalut plastik!)
- liabiliti melebihi aset...
- gagal tamatkan pelajaran tahun 2014... banyak paper saya drop sebab kekangan waktu dan akhirnya ada baki beberapa paper lagi yang kena forward ke 2015 :P 

PERANCANGAN 2015

- Saya nak bercuti ke luar negara sebanyak empat kali sepanjang 2015 (huhu tingginya cita-cita). apapun dua negara dah lepas awal tahun ini iaitu Krabi Island, Thailand pada Januari dan Bali Indonesia pada  28 Mac lalu.

- Saya nak buat buku / novel untuk menjana pendapatan tambahan

- mengurangkan liabiliti dalam usaha mengukuhkan ekonomi keluarga

- memberikan perhatian yang lebih mengenai pendidikan dan aktiviti persekolahan  anak-anak
(untuk ini langkah pertama saya sudah maju menjadi salah seorang anggota PIBG sekolah.. uiksss...padahal anak dajah satu je pun... tak kisahla kan asalkan saya tidak ketinggalan mengenai aturcara sekolah. secara tak langsung saya dapat beri yang terbaik untuk anak)

- memberhentikan sikap boros!!! oh Tuhan... :( saya sedih mengenangkan hal ini. ke mana hati nak kubawa bila diri dibanjiri tekanan... shopping mall...) jahat sungguh

OK cukup dulu setakat ini... sayonara kenangan...

--
Thank you & best regards,
Lala

Tiada ulasan: