Rabu, 29 April 2015

setiap hari di FB inbox message...

Stranger : Assalam boleh berkenalan? Lebih serius? (kadang-kadang ayat lain. korang pepaham je la sendiri)

Saya: Wsalam. Ramai minta. Pening nak pilih... 


ooo gelak eh? tu la kalau saya cerita korang tak nak percaya.... k bye!


Hahaha... itulah yang berlaku dalam FB inbox saya hari-hari. kalau tidak dilayan manusia ini sampai ke tahap memaki. Jadi saya ambil jalan tengah, ada yang saya layan ada yang saya biarkan... layanan saya pula akan dimulakan dengan jawapan jawapan yang annoying macam tu. 

tujuan saya cuma satu, saya nak buat orang yang PM saya tu rasa meluat, menyampah, ngeri dan seterusnya meninggalkan conversation kitorang tu atau terdiam terus lalu block dan unfrend saya.. muahahaha ... maka say apun selamat tak diganggu atau dimaki hamun lagi...

Betul. Kekadang sifat riak tu buat ornag benci. ngeh ngeh ngeh... tpai mana yang degil dia akan teruskan perbualan. ha yang tu saya suka. memang saya suka jenis yang degil degil ni sebab seangkatan je dengan saya... (kadang-kadang je saya degil hokey!")

by the way hidup ini macam macam kan...

Hujang turun mencurah... kemudian berhenti.... unggas berterbangan... dimakan cicak... cicak dimakan burung.. burung terperangkap jaring... manusia rebut... dan akhirnya semua mati... kitaran yang berulang-ulang tak pernah padam sampai sangkakala bertiup nanti. yang tinggal gersang dan gurun tandus... alam berputar dari satu generasi ke generasi....banyak cara hidup dan banyak juga cara kematian... salam perkenalan semua...


Tiada ulasan: