Khamis, 31 Januari 2013

USTAZ YANG KUBENCI

dah lama gila aku tak update blog kosong ni... lama tahap gaban... followwers pun ada berapa tu? satu je? kah kahkahhhh... gelakkan diri sendiri...tu pun kak ina. member opis sendiri....

lantaklah labu janji ko ngan aku suke.. siapa labu? kau lah! kau bukan aku!...aku tempayan.. ngeh ngeh ngeh...

sebenarnya aku ni bukan pandai sangat bab bab IT ni. maksud aku bab nak menggodek bende2 macam blog, twitter, emel, even facebuk pun kekadang aku failed. kesudahannya aku jadi malas nak update apa-apa sebab penat nak menggodek mende2 ni..

kan senang kalau takde rules, takde setting.. main hentam bangang je..haha boleh? mana blh... setiap perkara ada rules... bak kata bekas tuan rumah aku yang .. aduh... apa word aku nak describe ex tn rumah aku ni?

huh! nape kelua pasal dia plak ni? otak aku ni mongek cakap pasal dia kenapa? kenapa!!!! aku tak suka dia. dalam list tak suka aku dia yg no 14. eh no, lepas hari ni dia kena letak dalam list no 2. no 2 selepas .. jeng..jeng..jeng....heheheh.. bebudak opis aku maybe tahu sapa kat nombor 1. puii

EOISOD DUKA TUAN RUMAH TERKINI

cakap pasal ex tuan rumah aku ni kan.. mm dia perkenalkan anam dia sbg ustaz. aduyai tak layak kupanggil ustaz sebenarnya.

masa nak masuk rumah ni aku pregnant dua bulan. aku mabuk teruk dan tak larat berulang dari rumah lama aku kat damansara ke tempat kerja.. kat shah alam ni (pejabat sinar harian kesayangan ramai). dek kerana kesiankan aku, kawan baru juga kerja kat sinar masa tu (kila) carikan aku rumah tu.

kebetulan mak sedara dia duk tempat sama. aku pun menyewa la kat situ. Pegi tenguk sekali je then aku terus setuju. kalau ikut ustaz tu pas duduk nanti if ada masalah btau je. sebab aku pun tak terpikir nak cek beria atau nak cari rumah lain. aku tak larat n mabuk.

dah masuk rumah tu... mak aih. dinding buruk tu aku tak kisahla kan sebab aku da tengok awal2 n aku minta permision nak cat. tapi macam2 hal.

aku cerita masalah pertama.

1 - sinki and toilet sumbat. oleh kerana tuan rumah lama masa aku bujang2 dulu pernah ajar tuang air panas n beli asid kat kedai, aku dan hubby selesaikan sendiri... (AKU TAK CLAIM)

2 - aku pernah tegur dia pasal DB box rumah tu tak tuka lagi masa aku belum masuk barang2. DB box tu yg lama zaman tok nenek dulu kot. dia kata takpe ok lagi. kalau tak pakai air cond ok. Aku jwb mmg takde aircond. (sumpah masa tu aku tak pakai aircond lagi sebab rumah lama kat damansara aircond provided n kami tak terpkir pun nak beli aircond. Sbb belum ada peruntukan)

bila aku da masuk rumah tu, panas nak mampus! Tak tahu SAKA sapa tertinggal kat rumah tu or rumah tu sememangnya berpuaka. sebab menurut makcik2 terdekat, rumah tu da lama takde penyewa. (beberapa bulan )  last sekali student duduk, rumah tu kene pecah masuk dan diorang hilang laptop n byk lagi barangan penting.

aku n suami decide pasang aircond. Dgn aircond, dengan astro, dengan laptop, charger hp, peti ais, mesin basuh yg beroperasi setiap hari, kettle, microwave, manala DB tu nak support letrik kuat2.  dua hari je bertahan elektrik terus padam.

itulah aku da kata, tuka DB box tu tuka! ustaz ni kedekut nak mampuih. bila kami adu kat dia, dia salahkan kami sebab pasang aircond. Halu ustaz, kontraktor kata kalau tak sebab aircond pun memang akan blackout sbb ada DB tu zaman kurun.

dia ngamuk sakan rumah dia nanti berlubang. sampaikan lubang pasang astro pun dia marah sebab merosakkan rumah dia.. aduyai, padan lah dulu penyewa dia student je... tapi takkan kami nak cari rumah lain? ingat senang nak kumpul deposit? aku dah la mabuk. so aku minta juga tukar DB box tu.

nak buat appoinment dgn kontraktor ustaz ni pun satu hal. Dua kali aku n hubby cuti tahun sebab nak tgu dia datang, dua-dua kali spoil. alasan tak free sebab pergi baiki rumah lain dulu.

masa ni tahap kesabaran laki aku da nak habis. dia call ustaz n nak buat apointment baru. dengan selamba nyer ustaz ni minta kami tinggalkan kunci rumah kat kontraktor dia supaya kontraktor dia blh datang bila2 masa mereka free untuk baiki letrik.

??? memang tak dapat la. Gila ke dia? kalau org rompak macam mana? siapa yg aku nak salahkan?
barang dalam rumah tu banyak walaupun belum kemas. (eh belum kemas lagi senang nak kebas) siap packing dalam plastik sampah itam)

begado laki aku n ustaz ni dalam phone pasal taknak tgl kunci rumah. ustaz ni riak siap kata dia ada 16 ke 20 bijik rumah. semua penyewa dia blh tinggal je kunci kat kontraktor. huh pembohong tahap dewa.

dua hari kami bermalam tanpa letrik. bayangkan aku yang terboyot2 dengan anak (iman masa tu tak sampai 2 tahun kepanasan). kami tido depan pintu depan (buka pintu) sambil berkipas. Malu gak dengan student rumah depan tapi buat dunno je.

iman nangis memalam sebab panas. sabor jer la. lepas dua hari baru datang tuka DB box baru....


huhhuhuuuu  stop kejap cerita pasal dia eh. sebab kepala aku da migrain.....sambung kat entri lain.... ala korang takyah baca pun takpe. entri tak elok hahahha....




Tiada ulasan: