Rabu, 13 Ogos 2014

Si dia jatuh cinta dengan anda?



Membaca perilaku lelaki yang straight to the point adalah salah satu daripada ribuan kepakaran kita para wanita. Akan tetapi, bersabit hal perasaan dan dalamannya, aduh, kadangkala lebih senang belajar matematik tambahan daripada membuat rumusan tentang perasaan mereka terhadap kita.

Tidak seperti wanita yang mudah menzahirkan emosi, lelaki sebenarnya lebih complicated dan rumit untuk dimengerti. Lima cara ini mungkin boleh membantu anda mengenali kehendak si dia, adakah dia jatuh cinta pada anda?

1 – 24 jam ada

Lelaki, kalau dia suka dan nakkan sesuatu, susah macam mana pun dia akan tempuh demi matlamatnya untuk bersama-sama anda. Cuba cari masa sesuai untuk melihat ke ‘gentleman’ nya. Pura-pura telefon dan katakan kereta anda rosak di pejabat. Lihat, apakah dia ada di sisi anda untuk membantu? Jika dia tidak beralasan dan beria-ia membantu anda, sah, anda dalam perhatiannya!


2 – Pasang muka cute

Lelaki, walaupun berwajah ghostbuster tapi bila dengan kekasih hati serta merta wajah boleh berubah jadi cute macam ikan dholphine. Perhatikan ekspresi mukanya ketika bersama anda. Adakah dia terlebih romantik dan terlajak friendly? Jika ya. Itulah petanda dia sukakan anda kerana dia tahu, ekspresi menyenangkan pasti akan membuat kekasihnya selesa bersamanya.

3 – Tak nak letak telefon

Baru berjumpa tadi, hampir 12 jam bertemu janji, dia masih mahu telefon anda semata-mata nak beritahu dia dah sampai rumah. Kalau boleh, lepas mandi dan gosok gigi nanti pun dia nak update.

4 – Asyik curi pandang

Kalau lelaki menunjukkan tingkah laku sebegini, bibit-bibit cinta di hatinya sudah mula berputik. Lebih-lebih lagi apabila dia buat-buat tak nampak bila anda mula perasan dengan sikap curi-curi pandangnya itu.

5 – Respectful

Ketika anda nak duduk, dia tarikkan kerusi. Ketika anda nak makan, dia hulurkan sudu dan pinggan. Ketika nak keluar kereta, dia bukakan tapi pinggang keledar dan pintu. Ketika membeli belah, dia bawakan beg-beg shopping. Nah, jika ada sikap-sikap respectful sebegini, hanya ada satu sebab sahaja – CINTA!

6 – Cemburu
Ada riak cemburu di wajahnya saat anda berbual-bual dengan lelaki lain hatta sahabat baiknya. Lelaki yang mempunyai sikap ini sudah mula serius menjadikan anda hak mutlaknya. Lebih serius jika anda diminta menukar penampilan seksi kepada yang lebih sopan dan manis. Ini bermakna, dia jujur dengan anda.


-tamat-

Tiada ulasan: